Kako se pripremiti za razgovor sa poslodavcem?

Razgovor sa poslodavcem mnogima od Vas može da predstavlja nelagodu, strah i nesigurnost. Naši predstavnici su tu da Vam ceo taj proces što više olakšaju. Svesni smo da razgovor i ono što ćete pokazati na samom razgovoru, nosi veliku odgovornost. Tako je i kad tražite posao u Srbiji, a pogotovo je stresno kada to sve treba da obavite na stranom jeziku.

Kao prvo, NE PANIČITE
Dobro se pripremite za intervju, pročešljajte najčešća pitanja od strane poslodavca i te odgovore naučite što bolje. Uz pomoć naših predstavika kao i pripremnog materijala, preći ćete sve što Vas muči i što bi moglo da Vam oteža komunikaciju i ostavljanje dobrog utiska za dobijanje posla koji želite. S obzirom na to da će Vam razgovor najverovatnije biti organizovan ONLINE, postarajte se da u vezi tog dela SVE funkcioniše (konekcija, veza, mikrofon, kamera) i obratite pažnju na izgled i oblačenje. Ukoliko ipak imate UŽIVO razgovor, obucite se pristojno, budite čisti i uredni. CV uvek držite ispred sebe čisto da se podsetite šta Vam piše u tom dokumentu, jer će se najčešće poslodavac voditi po njemu i postavljati Vam pitanja na osnovu toga što ste Vi napisali o sebi. Ono što uvek treba da imate na sebi je OSMEH!

Informišite se o budućem poslodavcu
Pokušajte da saznate što više informacija o Vašem budućem poslodavcu kao i o samom poslu koji ćete obavljati. Jako je bitno da znate i kakva je kompanija, koliko dugo posluje i koji su njeni kvaliteti. Sve ove informacije možete da nađete na sajtu Vašeg potencijalnog poslodavca, na google-u ili kod naših Agenata koji će Vam rado izaći u susret ukoliko imate nekih pitanja ili nedoumica.

Obratite pažnju na oblačenje
O ovome smo već govorili u odeljku NE PANIČITE, ali nije na odmet i da ponovimo. Izdvojite neko vreme i razmislite šta bi to bilo najbolje da obučete ukoliko imate uživo sastanak sa poslodavcem. Dakle, gledajte da to bude nešto elegantno, ne previše napadno, uredno i čisto. Za razgovor ONLINE je veoma bitno da obratite pažnju na NAZIV vašeg naloga(da bude pristojno, pogotovo ako ima engleskih reči, da bi Vas poslodavac što ozbiljnije shvatio). Uvek je dozvoljeno i potrebno imati osmeh na licu i biti prijatan u toku konverzacije.

Pripremite odgovore na najčešća pitanja

Najbolji kandidati istraže opis posla, razmišljaju o tipu pitanja koja će im biti postavljena i dobro planiraju odgovore. Neki čak vežbaju sa prijateljima. Očekujte pitanja specifična za Vaš posao!! Ne očekujte samo osnovna pitanja, tipa „kakvo je vreme?” ili „pričajte mi o Vašoj porodici”. Ispod se nalazi lista od 25 najčešćih pitanja za intervjue u SAD-u:

1. Tell me about yourself.
2. Why should I hire you?
3. What work experience have you had?
4. How has your education prepared you for this internship?
5. Do you work better as a team or on your own?
6. What is your greatest weakness?
7. What is your greatest strength?
8. How would your professor describe you?
9. How would your co-workers describe you?
10. What would your employer tell me about you?
11. What qualities do you have which will make you a good employee?
12. Tell me about any major obstacles you have overcome in your life?
13. Why do you want this position?
14. What’s the most important thing you will do on your first day of work?
15. Why are you the best candidate for this internship?
16. Tell me about a stressful situation in a past job and how you handled it.
17. Tell me about your interests.
18. What do you hope to achieve from this program?
19. How can you contribute to this company?
20. Where do you see yourself in 5 years?
21. What led you to your field of study?
22. Describe a situation where you worked as a team. How did you contribute?
23. Why did you want to be part of this program?
24. What is your greatest success?
25. What is your greatest failure?

Veoma je važno razumeti američki način razmišljanja o pričanju o sebi i o prošlim radnim iskustvima i školovanju.

  • Ublaži svoje slabosti i neuspehe. Govoreći „I am lazy“ ili „I am always late“ obezbeđujete sebi sigurno odbijanje za posao. Ukoliko imate takve osobine, Vi ih morate prevazići (gurajući sebe, kupovinom novog budilnika… ). Tipičan američki odgovor na pitanje „What is your weakness“ je nešto poput, „It’s difficult for me to stop before the job is done. This may annoy others because I just can’t rest until task is complete.“. Shvatate poentu?
  • Nikada ne pričajte negativno o prethodnom poslu, šefu, saradnicima ili o školi. Čak iako ste imali negativno iskustvo, nađite nešto pozitivno da kažete o tome. Na primer „There was often confusion in the kitchen, but this tought me the importance of being organized,  calm and to assist coworkers as needed.“

Pripremite pitanja koja ćete Vi postaviti poslodavcu
Slobodno zapišite na papir ili jednostavno naučite napamet sve ono što želite da pitate poslodavca u toku razgovora. Raspitajte se o poslu koji ćete raditi, mestu, o smeštaju (ukoliko Vam je obezbeđen), koji je sledeći korak u vezi intervjua i naravno recite mu da Vas slobodno pita ukoliko ga još nešto zanima da mu kažete… Na kraju razgovora slobodno kažite da Vam je bilo drago što ste popričali i da biste jako voleli da radite kod njih, kao i da ćete dati sve od sebe da opravdate njihovo poverenje ukoliko Vas zaposle. Tako će oni videti da ste Vi veoma zainteresovani za rad u njihovoj kompaniji kao i da ste neko ko je spreman da da svoj maksimum kako bi se što bolje pokazao na poslu.

SREĆNO!